چاشنی ها

خواص رب انار برای کبد

رب انار شیرین سپیکام

رب انار یکی از چاشنی‌هایی است که در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. شاید باور نکنید اما این چاشنی لذیذ و ملس تنها ۵ تا ۱۰ درصد چربی دارد. در نتیجه یکی از خواص رب انار برای کبد چرب است که به درمان این بیماری کمک می‌کند. پس اگر به این مشکل مبتلا هستید و یا کسی را می‌شناسید که به کبد چرب مبتلاست، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید و یا به عزیزان خود پیشنهاد دهید. خاصیت رب انار به شما کمک می‌کند تا به جنگ با کبد چرب بروید

پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

اگر به چاقی مبتلا هستید در معرض کبد چرب قرار گرفته‌اید

اگر چه وزن بالا یا پایین نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای مشخص شدن بیماری کبد چرب باشد، اما براساس پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، اغلب افراد چاق در معرض این بیماری قرار دارند. اضافه وزن باعث می‌شود تا بار سنگینی به کبد وارد شود. چرا که افراد چاق در طی روز غذاهای پرکالری و چرب مصرف می‌کنند. این عادت غذایی به مرور زمان باعث تجمع چربی‌های اضافه در کبد می‌شود.
کبد وظیفه‌ی پاکسازی بدن و دفع مواد زائد را برعهده دارد. وقتی به اضافه وزن مبتلا هستید و در عین حال غذاهای پرکالری مصرف می‌کنید، کبد قدرت کافی برای دفع کلسترول اضافه خون را ندارد. پس مقدار زیادی از آن در کبد باقی می‌ماند. اما این در حالیست که با مصرف برخی از غذاهای سالم، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

خواص رب انار برای کبد چرب چیست؟

براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که تغییر سبک زندگی و عادات غذایی می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند. خوشبختانه این بیماری ناعلاج نیست. بلکه کافیست برای یک دوره‌ی زمانی رژیم لاغری یا رژیم غذایی درست در پیش بگیرید. بعد از مدت کوتاهی کبد تمیز و سالم می‌شود.
براساس نظر متخصصان داشتن تحرک کافی، مصرف میوه و سبزیجات، غذاهای حاوی فیبر و رب انار می‌تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند. رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند.

رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند.

چرا رب انار باعث پاکسازی کبد می‌شود؟

اگر به طور منظم و هر روز یک قاشق رب انار مصرف کنید، میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) کاهش می‌یابد. طبق یک پژوهش انجام شده، افرادی که به طور منظم از این چاشنی مصرف می‌کردند، بعد از مدت کوتاهی توانستند چربی‌های اضافه بدن (در قسمت شکم و پهلو) را به راحتی ذوب کنند.
این تحقیقات نشان دادکه رب انار در کاهش کلسترول مضر خون نقش مهمی دارد. از سوی دیگر باعث چربی‌سوزی و لاغری شکم می‌شود. این چاشنی از آب انار تهیه می‌شود که هیچ ماده‌ی دیگری در آن استفاده نمی‌شود. همین ویژگیِ رب انار باعث می‌شود تا به عمق بافت بدن نفوذ کند. سپس با شکستن سلول‌های چربی، از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.
فواید رب انار برای کبد زمانی مشخص می‌شود که بدانید این چاشنی حاوی مقدار زیادی اسید لینولنیک و پولی فنول است. این دو ماده باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند. از سوی دیگر رب انار یک تصفیه کننده‌ی طبیعی برای خون محسوب می‌شود. در واقع وقتی رب انار مصرف می‌کنید از میزان غلظت خون کاسته و کلسترول و سایر مواد زائد از طریق کبد از بدن دفع می‌شوند. پس طبیعی است که عصاره‌ی انار تاثیر زیادی در رفع بیماری کبد چرب داشته باشد.

سایر خواص درمانی رب انار

خاصیت رب انار برای کبد چرب کاملاً اثبات شده است و هیچ شکی در آن وجود ندارد. اما خواص این چاشنی تنها برای رفع این بیماری نیست. بلکه فواید دیگری نیز به همراه دارد. یکی از فواید رب انار برای کبد تقویت این عضو است. به طوری که سلامتی و نشاط را به بدن باز می‌گرداند. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. البته باید مقداری از آن را به صورت موضعی بر روی آفت دهان قرار دهید.

  • رب انار به تقویت سیستم گوارش کمک می‌کند.
  • از افزایش وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.
  • فشار خون را تنظیم و از افزایش آن جلوگیری می‌کند.
  • از خطر حمله قلبی و بیماری قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.
  • به دلیل داشتن انواع آنتی‌اکسیدان، در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان نقش زیادی دارد.
  • به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. البته باید مقداری از آن را به صورت موضعی بر روی آفت دهان قرار دهید.
  • یک خاصیت رب انار برای کبد پاکسازی این عضو است. پس با این حساب پوست هم زیباتر و لطیف‌تر می‌شود. چرا که کبد چرب باعث خراب شدن پوست صورت می‌شود.
  • به دلیل وجود انواع ویتامین‌های گروه B، رب انار یک چاشنی انرژی‌زا محسوب می‌شود که برای ماهیچه‌ها مفید است.
  • افرادی که نباید رب انار مصرف کنند

    افرادی که به بیماری‌های زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید مبتلا هستند، نباید بیش از حد رب انار مصرف کنند. این گروه از افراد باید رب انار را به مقدار کم و همراه با غذا مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *